Pozdrav z ranní šaliny

24.5.18

Hm, jeden příspěvek za květen, to jsem se moc nevytáhla, což? Víte, ono se toho kolem mě děje spousta, přes všední dny i víkendy, až mám skoro pocit, že svou milovanou introvertní bublinku, ve které píšu, čtu a upravuju fotky, trochu zanedbávám. V tomhle článku, který mimochodem tvořím v šalině během cesty do práce, vám chci ale všecko vynahradit a ukázat vám, co jsem zažila, viděla a dokonce i ochutnala :)

Mikulovský zámek
  

Pálava
Jak už jsem se tu kdysi zmiňovala, Pálavské kopce a jejich okolí mě i po třech návštěvách přitahují. A tak, když přišla nabídka na fakultní-zaměstnanecký výlet za vínkem a hezkou přírodou, zabalila jsem batoh a šla se tam podívat počtvrté :) Sice jsem se trochu bála, jestli to nebude nuda, protože se vyšlo na stejnou trasu, po které chodím já, ovšem byl to zážitek: jednak jsem byla ve společnosti lidí, se kterými si až tak často nepovídám, druhak jsme šli po stezce opačně (směrem na Mikulov), a třeťak byla prostě sranda celou cestu :)





Surströmming
...aneb zážitek za všechny prachy a na celý život! :D To tak jel kolega z práce do Švédska a sliboval plechovku surströmmingu - ale nedovezl. Jenže máme internet, a dopravit pověstmi a znechucenými xichty opředenou rybu do Brna není v dnešní době nemožné. 

Sešli jsme se na parkovišti, obtěžkáni plechovkou a rohlíky s máslem. Poté, co otevíraná nádobka vypustila na svět svůj charakteristický zápach, připomínající zemní plyn a dva týdny zapařené ponožky z pohorek, dělalo se některým lehce mdlo. Na obranu pokrmu ale musím říct, že pokud vydržte chvíli nedýchat a prostě to i s rohlíkem nacpete do pusy, už je to fajn a chutná to sice slaně, ale překvapivě dobře. :)

Pokud se chcete o téhle pochoutce dovědět víc, můžete zkusit následující článek:




Kolo
Už bylo na čase začít se po zimě pořádně hýbat! K běhání, které se letos zatím řadí k mým nejčastějším aktivitám, se mi povedlo v květnu přidat i kolo (zatím nijak daleko, do obory v Kuřimi a zpět) a plavání - ani nevíte, jak moc jsem nadšená z nalezení nových vhodných plavek (páč ty staré už jsou nejspíš těsně před rozsypáním). :D



Veveří
Výletů se mi teď nabízí poměrně hodně - vděčím za to hlavně hezkému počasí, které nejen mě, ale i kamarády táhne ven. Nedavno jsme vyrazili na rozhlednu na Babím lomu - chvilkami jsem si tam přišla jako na Větrově a čekala, zpoza kterého stromu na mě vybafne nazghûl. :D 

A minulý víkend jsme se nalodili na jedno z prýgláckých plavidel, dovezli se na Veveří, díky festivalu jídla dali pivko, vínko a něco na zub a pěšky doťapali zase domů. :)

Na lodi...

Na Pryglu se trénuje...


Veveří

Nu a jak ubíhá váš květen? Byli jste už letos někde na výletě? Klidně mi nasdílejte trasu, moc ráda se inspiruju na další potulování :) A beru i písničky, knížky, weby, cokoli, co vás zaujalo a co vám teď dělá radost :)

Užívejte život!
Vaše Jíťa :)

Mohlo by vás zaujmout...

5 komentářů

  1. Krásné fotky, podnikla jsi spousta zajímavých výletů! Na tu švédskou rybu bych teda neměla žaludek, myslím, že zas nemusím zkoušet všechno :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Silwiniel! :) No, taky jsem myslela, že spíš než degustování se bude konat hromadné zvracení, ale nakonec jsme to přežili :D

      Vymazat
  2. Takový správně stručný souhrn.. :D A moc pěkné fotky. :) Mimochodem, s tou Pálavou souhlasím. Taky ji miluji.

    OdpovědětVymazat
  3. týjo! no výlet opravdu skvělý!

    OdpovědětVymazat

Už jste četli tenhle článek?

Chorvatsko 2023

Tenhle příběh začíná… téměř koupí letenek do Kodaně. Konec března se blíží a já potřebuju vybrat loňskou dovolenou a pokukuju po solovýletu do Dánska...

A co tento?

Tenerife 2022 - Teide & Loro

I když mi přijde, že už je to snad měsíc od chvíle, co jsme vkročili na tenerifskou půdu, opak je pravdou: je za námi pouze pět dní a před námi jenom dva...

A nebo tenhle?

Jizerky 2023

Rok se s rokem sešel, podzim za okny vystřídal léto a to pro nás znamená jediné: je čas se zase sejít. S mojí bandou, zašít se na chatě v horách, na naší tradiční...